In l'ultimi anni, l'enfasi mundiale nantu à a sustenibilità s'hè allargata à l'industria di l'imballaggio. I filmi di plastica tradiziunali, cum'è u PET (polietilene tereftalatu), anu duminatu dapoi tantu tempu per via di a so durabilità è versatilità. Tuttavia, e preoccupazioni per u so impattu ambientale anu suscitatu l'interessu perfilm biodegradabilealternative cum'è u Cellofanu è u PLA (Acidu Polilatticu). Questu articulu prisenta una paragone cumpleta trà i filmi biodegradabili è i filmi PET tradiziunali, cuncentrandosi nantu à a so cumpusizione, l'impattu ambientale, e prestazioni è i costi.
Cumposizione è fonte di u materiale
Film PET tradiziunale
U PET hè una resina plastica sintetica prudutta per via di a polimerizazione di l'etilenglicole è di l'acidu tereftalicu, tramindui derivati da u petroliu grezzu. Cum'è un materiale chì si basa interamente nantu à i combustibili fossili micca rinnuvevuli, a so pruduzzione hè assai intensiva in termini energetichi è cuntribuisce sustanzialmente à l'emissioni mundiali di carbone.
Pellicola biodegradabile
-
✅Pellicola di cellofanu:Pellicula di cellofanuhè una pellicola biopolimerica fatta di cellulosa rigenerata, principalmente derivata da pasta di legnu. Stu materiale hè pruduttu aduprendu risorse rinnuvevuli cum'è u legnu o u bambù, chì cuntribuiscenu à u so prufilu sustenibile. U prucessu di fabricazione implica a dissoluzione di a cellulosa in una soluzione alcalina è di disulfuru di carbonu per furmà una soluzione di viscosa. Sta soluzione hè poi estrusa attraversu una fessura fina è rigenerata in una pellicola. Mentre stu metudu hè moderatamente intensivu in termini di energia è tradiziunalmente implica l'usu di chimichi periculosi, si stanu sviluppendu novi prucessi di pruduzzione per riduce l'impattu ambientale è migliurà a sustenibilità generale di a pruduzzione di cellofanu.
-
✅Pellicula PLA:Pellicula PLA(L'acidu polilatticu) hè un biopolimeru termoplasticu derivatu da l'acidu latticu, chì hè ottenutu da risorse rinnuvevuli cum'è l'amidu di mais o a canna da zuccheru. Stu materiale hè ricunnisciutu cum'è una alternativa sustenibile à i plastichi tradiziunali per via di a so dipendenza da e materie prime agricule piuttostu chè da i combustibili fossili. A pruduzzione di PLA implica a fermentazione di zuccheri vegetali per pruduce l'acidu latticu, chì hè poi polimerizatu per furmà u biopolimeru. Stu prucessu cunsuma significativamente menu combustibili fossili paragunatu à a pruduzzione di plastichi à basa di petroliu, ciò chì face di u PLA una opzione più rispettosa di l'ambiente.
Impattu Ambientale
Biodegradabilità
-
CellofanuCumpletamente biodegradabile è compostabile in cundizioni di compostaggio domesticu o industriale, degradendusi tipicamente in 30-90 ghjorni.
-
PLABiodegradabile in cundizioni di cumpostaggio industriale (≥58°C è alta umidità), tipicamente in 12-24 settimane. Micca biodegradabile in ambienti marini o naturali.
-
PETÙn hè micca biodegradabile. Pò persiste in l'ambiente per 400-500 anni, cuntribuendu à l'inquinamentu plasticu à longu andà.
Impronta di Carboniu
- CellofanuL'emissioni di u ciclu di vita varianu da 2,5 à 3,5 kg di CO₂ per kg di film, secondu u metudu di pruduzzione.
- PLAProduce circa da 1,3 à 1,8 kg di CO₂ per kg di film, significativamente menu cà i plastichi tradiziunali.
- PETL'emissioni varianu tipicamente da 2,8 à 4,0 kg di CO₂ per kg di film per via di l'usu di combustibili fossili è di l'altu cunsumu d'energia.
Riciclaggio
- CellofanuTecnicamente riciclabile, ma più spessu cumpostu per via di a so biodegradabilità.
- PLARiciclabile in strutture spezializate, ancu s'è l'infrastruttura di u mondu reale hè limitata. A maiò parte di u PLA finisce in discariche o incenerimentu.
- PETLargamente riciclabile è accettatu in a maiò parte di i prugrammi municipali. Tuttavia, i tassi di riciclaggio mundiali restanu bassi (~ 20-30%), cù solu u 26% di e buttiglie in PET riciclate in i Stati Uniti (2022).



Prestazioni è Proprietà
-
Flessibilità è Forza
Cellofanu
U cellofanu presenta una bona flessibilità è una resistenza moderata à u strappu, ciò chì u rende adattatu per l'applicazioni di imballaggio chì richiedenu un equilibriu delicatu trà l'integrità strutturale è a facilità d'apertura. A so resistenza à a trazione generalmente varia da100–150 MPa, secondu u prucessu di fabricazione è s'ellu hè rivestitu per migliurà e proprietà di barriera. Ancu s'ellu ùn hè micca cusì forte cum'è u PET, a capacità di u cellofanu di piegassi senza sfracicà si è a so sensazione naturale u rendenu ideale per imballà articuli leggeri è delicati cum'è prudutti da fornu è caramelle.
PLA (Acidu Polilatticu)
U PLA furnisce una resistenza meccanica decente, cù una resistenza à a trazione tipicamente trà50–70 MPa, chì hè paragunabile à quellu di certi plastichi cunvinziunali. Tuttavia, u sofragilitàhè un inconveniente chjave - sottu stress o basse temperature, u PLA pò crepà o frantumassi, rendendulu menu adattatu per applicazioni chì richiedenu una alta resistenza à l'impattu. L'additivi è a miscelazione cù altri polimeri ponu migliurà a tenacità di u PLA, ma questu pò influenzà a so compostabilità.
PET (Polietilene Tereftalatu)
U PET hè largamente cunsideratu per e so eccellenti proprietà meccaniche. Offre una alta resistenza à a trazione, chì varieghja da50 à 150 MPa, secondu fattori cum'è u gradu, u spessore è i metudi di trasfurmazione (per esempiu, l'orientazione biassiale). A cumbinazione di flessibilità, durabilità è resistenza à a perforazione è à u strappu di u PET ne face u materiale preferitu per buttiglie di bevande, vassoi è imballaggi ad alte prestazioni. Hà boni prestazioni in una larga gamma di temperature, mantenendu l'integrità sottu stress è durante u trasportu.
-
Proprietà di barriera
Cellofanu
U cellofanu hàproprietà di barriera moderatecontr'à i gasi è l'umidità. U sovelocità di trasmissione di l'ossigenu (OTR)tipicamente varieghja da500 à 1200 cm³/m²/ghjornu, chì hè adattatu per i prudutti à corta durata di conservazione cum'è i prudutti freschi o i prudutti da fornu. Quandu hè rivestitu (per esempiu, cù PVDC o nitrocellulosa), a so prestazione di barriera migliora significativamente. Malgradu esse più permeabile chè u PET o ancu u PLA, a traspirabilità naturale di u cellofanu pò esse vantaghjosa per i prudutti chì necessitanu un certu scambiu d'umidità.
PLA
L'offerta di filmi PLAuna megliu resistenza à l'umidità chè u cellofanuma avèpiù alta permeabilità à l'ossigenuchè u PET. U so OTR generalmente si trova trà100–200 cm³/m²/ghjornu, secondu u spessore di u film è a cristallinità. Mentre ùn hè micca ideale per l'applicazioni sensibili à l'ossigenu (cum'è e bevande gassate), u PLA funziona bè per l'imballaggio di frutti freschi, ligumi è alimenti secchi. Formulazioni di PLA migliorate cù barriera più recenti sò in corsu di sviluppu per migliurà e prestazioni in applicazioni più esigenti.
PET
PET furnisceproprietà di barriera superioriin tuttu u cunsigliu. Cù un OTR finu à1–15 cm³/m²/ghjornu, hè particularmente efficace per bluccà l'ossigenu è l'umidità, ciò chì u rende ideale per l'imballaggio di alimenti è bevande induve una longa durata di conservazione hè essenziale. E capacità di barriera di u PET aiutanu ancu à mantene u sapore, a carbonazione è a freschezza di u pruduttu, hè per quessa chì domina u settore di e bevande in buttiglia.
-
Trasparenza
Tutti i trè materiali—Cellofanu, PLA è PET—offertaeccellente chiarezza ottica, rendenduli adatti per l'imballaggio di prudutti induvepresentazione visualehè impurtante.
-
Cellofanuhà un aspettu brillanti è una sensazione naturale, chì spessu migliora a percezione di prudutti artigianali o ecologichi.
-
PLAhè assai trasparente è furnisce una finitura liscia è lucida, simile à u PET, chì attrae e marche chì apprezzanu a presentazione visuale pulita è a sustenibilità.
-
PETferma u puntu di riferimentu di l'industria per a chiarezza, in particulare in applicazioni cum'è buttiglie d'acqua è contenitori alimentari trasparenti, induve una alta trasparenza hè essenziale per mette in mostra a qualità di u produttu.
Applicazioni pratiche
-
Imballaggi alimentari
CellofanuSpessu adupratu per i prudutti freschi, articuli di panetteria per rigali, cum'èsacchetti di rigalu di cellofanu, è cunfetteria per via di a traspirabilità è a biodegradabilità.
PLASempre di più adupratu in cuntenitori à conchiglia, film per prudutti è imballaggi per latticini per via di a so trasparenza è compostabilità, cum'èPellicola trasparente PLA.
PETU standard industriale per e buttiglie di bevande, i vassoi di alimenti congelati è diversi contenitori, apprezzatu per a so resistenza è a so funzione di barriera.
-
Usu Industriale
CellofanuSi trova in applicazioni specializate cum'è l'involucru di sigarette, l'imballu di blister farmaceuticu è l'involucru di rigali.
PLAAdupratu in imballaggi medichi, filmi agriculi, è sempre di più in filamenti di stampa 3D.
PETUsu estensivu in l'imballaggi di beni di cunsumu, pezzi di ricambio per l'automobile è l'elettronica per via di a so forza è resistenza chimica.
A scelta trà opzioni biodegradabili cum'è u Cellophane è u PLA o i filmi tradiziunali in PET dipende da parechji fattori, cumprese e priorità ambientali, i bisogni di prestazione è i vincoli di budget. Mentre u PET ferma duminante per via di u so bassu costu è di e so eccellenti proprietà, u pesu ambientale è u sentimentu di i cunsumatori stanu guidendu un cambiamentu versu i filmi biodegradabili. U Cellophane è u PLA offrenu vantaghji ecologichi significativi è ponu migliurà l'immagine di a marca, in particulare in i mercati ecocuscenti. Per e cumpagnie chì cercanu di stà à l'avanguardia di e tendenze di sustenibilità, investisce in queste alternative pò esse una mossa sia rispunsevule sia strategica.
Prodotti cunnessi
Data di publicazione: 03 di ghjugnu 2025