CHÌ HÈ U CUMPOSTAGGIU ?
U compostu hè un prucessu naturale per u quale qualsiasi materiale urganicu, cum'è i rifiuti alimentari o i residui di taglio di l'erba, hè scumpartutu da batteri è funghi naturali in u terrenu per furmà compost.1 I materiali resultanti - u compost - sò un emendamentu di u terrenu riccu di nutrienti chì s'assumiglia assai à u terrenu stessu.
U compostu pò esse riesciutu in guasi ogni ambiente, da i bidoni interni in condominii o appartamenti, à i mucchi esterni in i giardini, à i spazii d'uffiziu induve u materiale compostabile hè raccoltu è purtatu à una struttura di compostu esterna.
CUMU SAPÈ CHÌ DEVU CUMPOSTÀ ?
A risposta più simplice hè i resti di frutta è verdura, ch'elli sianu freschi, cotti, congelati o cumpletamente ammuffiti. Tenite questi tesori fora di i smaltimenti di rifiuti è di e discariche è cumpostateli. Altre cose bone da cumpostà includenu u tè (cù u sacchettu, à menu chì u sacchettu ùn sia di plastica), i fondi di caffè (cumpresi i filtri di carta), e potature di e piante, e foglie è i tagli d'erba. Assicuratevi di rompe i rifiuti di u giardinu in picculi pezzi prima di ghjittà li in un cumpostu è evitate e foglie è e piante malate, postu chì puderanu infettà u vostru compost.
I prudutti di carta naturale sò cumpostabili, ma e carte lucide devenu esse evitate perchè ponu sopraffà u vostru terrenu cù sustanzi chimichi chì ci mettenu più tempu à scumpone. I prudutti animali cum'è a carne è i latticini sò cumpostabili, ma spessu creanu odori sgradevoli è attiranu parassiti cum'è roditori è insetti. Hè ancu megliu lascià questi articuli fora di u vostru compost:
- rifiuti animali, in particulare escrementi di cani è gatti (attraenu parassiti è odori indesiderati è ponu cuntene parassiti)
- i residui di giardinu trattati cù pesticidi chimichi (ponu tumbà l'organismi di cumpostu benefichi)
- cennere di carbone (cuntenenu zolfu è ferru in quantità abbastanza alte per dannà e piante)
- vetru, plastica è metalli (riciclateli!).
Prodotti cunnessi
Data di publicazione: 31 di ghjennaghju di u 2023