Chì misure anu pigliatu e regioni per pruibisce l'usu di plastica?

L'inquinamentu plasticu hè una sfida ambientale di preoccupazione mundiale. Sempre più paesi cuntinueghjanu à migliurà e misure di "limite plasticu", cercanu attivamente è sviluppanu è prumove prudutti alternativi, cuntinueghjanu à rinfurzà l'orientazioni pulitiche, aumentanu a cuscenza di l'imprese è di u publicu nantu à i danni di l'inquinamentu plasticu è participanu à a cuscenza di u cuntrollu di l'inquinamentu plasticu, è prumove a pruduzzione è u stile di vita verde.

Chì ghjè a plastica ?

I plastichi sò una classa di materiali cumposti da polimeri sintetici o semi-sintetici à alta molecula. Quessi polimeri ponu esse furmati per via di reazzioni di polimerizazione, mentre chì i monomeri ponu esse prudutti petrochimichi o cumposti d'origine naturale. I plastichi sò generalmente divisi in duie categurie: termoplastici è termoindurenti, cù pesu ligeru, resistenza à a corrosione, bon isolamentu, forte plasticità è altre caratteristiche. I tipi cumuni di plastichi includenu polietilene, polipropilene, cloruru di polivinile, polistirene, ecc., chì sò largamente usati in l'imballaggio, a custruzzione, a medicina, l'elettronica è l'automobile. Tuttavia, postu chì i plastichi sò difficiuli da degradà, u so usu à longu andà suscita prublemi d'inquinamentu ambientale è di sustenibilità.

plastica

Pudemu campà a nostra vita d'ogni ghjornu senza plastica?

I plastichi ponu penetrà in ogni aspettu di a nostra vita quotidiana, principalmente per via di i bassi costi di pruduzzione è di a so eccellente durabilità. À u listessu tempu, quandu u plasticu hè adupratu in l'imballaggi alimentari, per via di e so eccellenti proprietà di barriera à i gasi è i liquidi, pò allargà efficacemente a durata di conservazione di l'alimentu, riduce i prublemi di sicurezza alimentaria è u sprecu alimentariu. Ciò significa chì hè guasi impussibile per noi di sbarrazzassi cumpletamente di u plasticu. Ancu s'ellu ci sò parechje opzioni in u mondu, cum'è u bambù, u vetru, u metallu, u tessutu, cumpostabili è biodegradabili, ci hè sempre una longa strada da fà per rimpiazzalli tutti.
Sfurtunatamente, ùn pudemu micca pruibisce cumpletamente a plastica finchè ùn ci saranu alternative per tuttu, da i materiali di custruzzione è l'implanti medichi à e buttiglie d'acqua è i ghjoculi.

Misure prese da i singoli paesi

Cù a crescita di a cuscenza di i periculi di a plastica, parechji paesi anu decisu di pruibisce i sacchetti di plastica à usu unicu è/o di fà pagà tariffi per incuragisce a ghjente à passà à altre opzioni. Sicondu i ducumenti di e Nazioni Unite è parechji rapporti di i media, 77 paesi in u mondu anu pruibitu, parzialmente pruibitu o tassatu i sacchetti di plastica à usu unicu.

Francia

À partesi da u 1 di ghjennaghju di u 2023, i ristoranti di fast food francesi anu introduttu un novu "limitu di plastica" - i piatti di plastica dispunibili devenu esse rimpiazzati da piatti riutilizzabili. Questa hè una nova regulazione in Francia per limità l'usu di prudutti di plastica in u duminiu di a ristorazione dopu a pruibizione di l'usu di scatule d'imballaggio in plastica è a pruibizione di a furnitura di cannucce di plastica.

Tailanda

A Tailanda hà pruibitu i prudutti di plastica cum'è e microperle di plastica è e plastiche degradabili per l'ossidazione à a fine di u 2019, hà cessatu di utilizà sacchetti di plastica leggeri cù un spessore inferiore à 36 micron, cannucce di plastica, scatule di alimenti in polistirolo, bicchieri di plastica, ecc., è hà righjuntu l'ubbiettivu di riciclà u 100% di i rifiuti di plastica à u 2027. À a fine di nuvembre 2019, a Tailanda hà appruvatu a pruposta di "pruibizione di plastica" pruposta da u Ministeru di e Risorse Naturali è di l'Ambiente, pruibendu à i principali centri commerciali è à i magazzini di cunvenienza di furnisce sacchetti di plastica dispunibili à partesi da u 1u di ghjennaghju di u 2020.

Alemagna

In Germania, e buttiglie di bevande in plastica saranu marcate cù plastica 100% rinnuvevule in una pusizione prominente, biscotti, spuntini, pasta è altri sacchetti alimentari anu ancu cuminciatu à aduprà un gran numeru di plastica rinnuvevule, è ancu in u magazzinu di i supermercati, i filmi di imballaggio di i prudutti, e scatule di plastica è i pallet per a consegna, sò ancu fatti di plastica rinnuvevule. U miglioramentu cuntinuu di u riciclaggio di a plastica in Germania hè ligatu à a crescente pupularità di i cuncetti di prutezzione ambientale è à u rinfurzamentu di e lege nantu à l'imballaggio di i prudutti in Germania è in l'Unione Europea. U prucessu s'accelera in mezu à l'alti prezzi di l'energia. Attualmente, a Germania prova à prumove ulteriormente u "limite di plastica" riducendu a quantità di imballaggi, difendendu l'implementazione di imballaggi riutilizzabili, espandendu u riciclaggio à ciclu chjusu di alta qualità è stabilendu indicatori di riciclaggio obligatorii per l'imballaggi di plastica. A mossa di a Germania diventa un standard impurtante in l'UE.

Cina

Digià in u 2008, a Cina hà messu in opera l'"ordine di limitu di plastica", chì pruibisce a pruduzzione, a vendita è l'usu di sacchetti di plastica cù un spessore inferiore à 0,025 mm in tuttu u paese, è tutti i supermercati, centri commerciali, mercati è altri lochi di vendita al dettaglio di materie prime ùn sò micca autorizati à furnisce sacchetti di plastica gratuitamente.

Cumu fà bè?

Quandu si tratta di "Cumu fà bè", questu dipende veramente da l'adopzione da parte di i paesi è di i so guverni. L'alternative à a plastica è e strategie per riduce l'usu di plastica o aumentà u compostu sò ottime, ma anu bisognu di l'accettazione da parte di a ghjente per travaglià.
In fine, ogni strategia chì rimpiazza a plastica, pruibisce certe plastiche cum'è quelle à usu unicu, incuragisce u riciclaggio o u compostaggio è cerca modi alternativi per riduce a plastica cuntribuirà à u bè cumunu.

senza plastica-300x240

Data di publicazione: 12 dicembre 2023